Co można zyskać zdrowo się odżywiając?

facts-about-healthy-food1W polskich i zagranicznych mediach coraz częściej mówi się o tym, jak zbawienny wpływ na człowieka może mieć zdrowe odżywianie się. Każdy chwali je w inny sposób, podając jako wniosek jedno – że warto. My postanowiliśmy zebrać do kupy kilka podstawowych zalet zdrowego żywienia i zaprezentować Wam je w formie prostej listy. Zapraszamy do zapoznania się.

  • Jedząc zdrowo – chudniesz. Nie dostarczasz bowiem swojemu organizmowi chemii, która może być jedną z największych przyczyn nadwagi i otyłości. Nie jesz też słodyczy w ich nienaturalnej formie, a metabolizm Twojego organizmu.
  • Nie chorujesz – nie dostarczając organizmowi niepotrzebnej chemii nie osłabiasz jego odporności, a wręcz przeciwne – zdrowe jedzenie ją wzmacnia dzięki bogactwu witamin i minerałów. Właśnie dlatego rzadziej chorujesz.
  • Poprawiasz swoje samopoczucie – jedząc zdrowo czujesz się lepiej – nie tylko fizycznie, ale też psychicznie. Wiesz, że robisz dobrze i doskonale się z tym czujesz.
  • Wydajesz mniej pieniędzy – warzywa i owoce są tańsze niż słodycze często występujące w hipermarketach.
Reklamy

Czym wspierać zdrową dietę?

W dzisiejszych czasach, w których chemia spożywcza i niezdrowy tryb życia idą ze sobą w parze, coraz więcej osób decyduje się coś z tym zrobić i zmienić swój styl bycia na taki, który okaże się dobry dla ich organizmów. Pierwszym krokiem do zmian jest naturalnie przejście na zdrową dietę, o której zasadach niejednokrotnie już pisaliśmy na łamach naszego bloga. Tak naprawdę jednak zdrowa dieta nie wystarczy do zachowania odpowiedniej formy i choć pozwoli na znaczną poprawę naszego samopoczucia, zawsze możemy ją wesprzeć, by zmaksymalizować jej pozytywne efekty.

article image

Zdrowa dieta doskonale współgra z różnego rodzaju ćwiczeniami – robiąc brzuszki czy przysiady każdego dnia o tej samej porze można sobie wyrobić naprawdę zdrowe i fajne nawyki. Oprócz poprawy samopoczucia jest się w stanie w ten sposób w znacznym stopniu poprawić własną kondycję fizyczną oraz poprawić ogólną wydajność organizmu. Warto również pamiętać, iż zdrowa dieta nie pokrywa jedynie jedzenia, ale także picie – pamiętajmy zatem o piciu dużych ilości wody, najlepiej przegotowanej. Można zawsze dodać do niej cytrynę dla większej ilości witamin i dodatkowego smaku.

Wspomaganie diety jest też możliwe poprzez uprawianie sportu, łączące się z wyżej wspomnianymi ćwiczeniami. Znajdując sport, który naprawdę się lubi można mieć z niego przyjemność, a jednocześnie wspomagać organizm w prawidłowym jego funkcjonowaniu.

Jakie jest najlepsze jedzenie dla kobiet w ciąży?

BestFoodsIntro_fullKobiety w ciąży doskonale powinny zdawać sobie sprawę z tego, jak ważną dla nich rzeczą jest prawidłowe odżywianie się. Prawdą jest, iż w błogosławionym stanie kobiety mogą mieć ochotę na różnego rodzaju smakołyki i rzeczy, o których inny człowiek w życiu by nie pomyślał. Warto jednak pamiętać o tym, by rzeczy zjadane przez kobietę w ciąży były jak najzdrowsze. Pozwoli to zachować zdrowie płodu i później urodzić zdrowe, pełne wigoru dziecko.

Co zatem jeść będąc w ciąży? Przede wszystkim warto rozważyć jak najczęstsze spożywanie jajek. Są one źródłem aż 12 witamin i minerałów, a także bogatym źródłem wysokiej jakości protein, które są kluczowym składnikiem właśnie dla kobiet w tym stanie. Bardzo dobrze wpływają na zdrowie mózgu dziecka, jak również jego generalny rozwój.

Łosoś jest kolejnym bardzo dobrym wyborem. Zawiera mnóstwo kwasów omega-3, każdy zresztą wie, jak wspaniały wpływ na ciało człowieka wywierają wszystkie ryby. Dobrym źródłem protein ważnych w czasie ciąży są też różnego rodzaju fasole. Z tego powodu to na nie również należy zwrócić uwagę przy dobieraniu własnej diety.