Zdrowe jedzenie dla nastolatków – praktyczne porady

HealthySnackPrzejście na zdrową dietę może mieć niebagatelny wpływ na życie nastolatków. Jest ona bowiem w stanie nie tylko poprawić stan ich zdrowia, ale także sprawić, że będą czuć się świetnie i tak samo wyglądać. Ale co tak naprawdę oznacza określenie „zdrowa dieta”? Jakich zasad muszą przestrzegać nastolatki, by cieszyć się zdrowiem, dobrym samopoczuciem i prawidłowym rozwojem?
Oto kilka cennych wskazówek:

  • Nie pomijajmy śniadań – wiele osób twierdzi, że niejedzenie śniadań pomoże im w utracie wagi.  Tak naprawdę jednak opuszczanie jakiegokolwiek posiłku w ciągu dnia nie tylko nie jest w stanie przyczynić się do utraty wagi, ale także może prowadzić do poważnych konsekwencji ze względu na niedostarczanie organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Zdrowe śniadanie jest również kluczowe w zbalansowanej diecie.
  • Jedzmy przynajmniej pięć porcji różnorakich warzyw i owoców dziennie – produkty te są dobrym źródłem wielu witamin i minerałów, których nasze ciało po prostu potrzebuje. Ich jedzenie nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać – nie trzeba zawsze spożywać ich w surowej formie. Można na przykład zdecydować się na soki.
  • Zamiast niezdrowej przekąski – zdrowa – decydujmy się tylko na zdrowe przekąski. Zamiast jedzenia ciastek czy produktów zawierających mnóstwo tłuszczu, jedzmy jabłko czy mandarynkę.
  • Zawsze dostarczajmy sobie odpowiedniej ilości płynów – powinniśmy pić od sześciu do ośmiu szklanek płynów dziennie – wody, niesłodzonego soku, mleka.
  • Nie podążajmy ściśle za internetowymi dietami – niektóre z nich są bardzo skrajne i nie są zdrowe. Nawet jeśli pozwolą zrzucić parę kilo, po prostu nie są zdrowe.