Jakie są mity na temat odchudzania?

Obecnie panuje moda na odchudzanie się. Ktoś w okręgu Waszych znajomych z pewnością także próbuje zrzucić parę zbędnych kilogramów. Zapewne robi to poprzez rozmaite wyrzeczenia. Na ile są one jednak skuteczne? Czy „fakty” na temat tego, że ziemniaki czy makaron tuczą są wyssane z palca, a może znajduje się w nich ziarenko prawdy? Dociekliwi już wiedzą, a ci mniej ciekawi – za chwilę się dowiedzą.

Pierwszym z mitów, które trzeba obalić jest to, że makarony, ziemniaki i chleb tuczą. Pogląd ten wcale nie jest prawdziwy – ziemniaki są warzywami, a w związku z tym ich kaloryczność nie jest duża. Prawdą jest jednak, że tej kaloryczności może dodać sposób, w jaki te ziemniaki przetwarzamy. Podobna sytuacja ma się jeżeli chodzi o wspomniane wcześniej produkty – one mają co prawda nieco wyższą wartość energetyczną niż ziemniaki, ale spożywamy ich mniej.

food_healthy_choice

Wielu ludzi twierdzi, iż spożywanie ciemnego pieczywa zamiast jasnego jest w stanie przyczynić się do utraty wagi. Jest to kolejna bzdura. W rzeczywistości można się nawet skłonić ku temu, że to jasny chleb jest mniej kaloryczny – głównie dlatego, iż jest zazwyczaj o wiele lżejszy. Mimo wszystko jednak można się w tym wszystkim doszukać ziarna prawdy – ciemne pieczywo ma znacznie wyższą wartość odżywczą i zawiera więcej błonnika pokarmowego. Zdrowsze? Tak. Lepsze do odchudzania? Niekonieczne.

Na koniec przyjrzyjmy się kolejnemu mitowi, temu związanemu z piciem wody. Niektórzy uważają, że gdy napijemy się jej przed posiłkiem, nasz apetyt będzie większy. Tymczasem jest odwrotnie. Picie wody pozwala nam zaspokoić nasz apetyt – często pijąc wodę przestajemy czuć głód. Badania wykazały, że osoby otyłe pijące dwie szklanki wody przed każdym posiłkiem szybciej chudły. I to jest fakt.

Jak często zwracamy uwagę na skład produktów?

Współcześnie na naszym rynku roi się od różnego rodzaju produktów. Mamy kilka rodzajów mleka, kilkanaście konserw, mnóstwo rozmaitych sałatek i napojów – w związku z tym jakoś musimy wybrać ten jeden, na który będziemy chcieli się zdecydować. Choć jednym z decydujących czynników może być cena, równie istotne jest zawartość produktów chemicznych. A tę można zobaczyć po prostu patrząc na skład danego produktu – na etykiecie naturalnie.

Stock Photo

Oczywiście nie każdy jest w stanie poznać, który z produktów jest szkodliwy, a który posiada jedynie złowieszczą nazwę, a tak naprawdę jest w pełni naturalny. Dlatego właśnie warto mieć ze sobą – zwłaszcza w dzisiejszych czasach – telefon lub tablet, by szybko sprawdzić w Internecie, jaki produkt jest dobry, a który nie do końca.

Świadome zakupy robi coraz więcej Polaków – już 69% zwraca uwagę na skład, z czego niestety przeszło dziewięćdziesiąt dopiero po zakupach i przybyciu do domu. Korzystajmy zatem z technologii, by robić bardziej świadome zakupy!

Czy zdrowa dieta może być lekarstwem na choroby?

Obecnie za przyczynę różnego rodzaju chorób podaje się albo uwarunkowania genetyczne, albo też nieodpowiednie dostosowanie się do warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz. Nie każdy niestety zwraca uwagę na to, jak wielki wpływ posiada sposób odżywiania na to, na jakie schorzenia cierpimy.

Food-that-Make-you-Sick

Często wiele chorób wynika nie tyle z przypadków losowych czy genetycznych uwarunkowań, ale z tego, w jaki sposób się odżywiamy. To właśnie niezdrowy tryb życia może prowadzić do cukrzycy, miażdżycy, różnego rodzaju zawałów czy do nadciśnienia tętniczego. Oprócz tych chorób jego poważnym i zauważalnym na pierwszy rzut oka skutkiem jest nadwaga. Niestety, prawda jest taka, że jedna trzecia Polaków cierpi obecnie na choroby spowodowanie niezdrowym trybem życia.

W jaki sposób się przed nimi uchronić? Przede wszystkim powinno się zdecydować na zmianę swojej diety na taką bogatą w różnego rodzaju warzywa i po prostu zdrowe jedzenie. Redukcja spożywania kolorowych napojów i fast-foodowych dań będzie konieczna. Trzeba także zadbać o rutynę i regularność w spożywania posiłków. Jedynie ona zapewni nam sukces, którego w końcu oczekujemy.